Kidprenor

De ce tinerii antreprenori sunt viitorul țării

Când eram copii, dacă voiam să ne facem proprii bani de buzunar, eram nevoiți să facem tot felul de activități de la plimbatul câinilor vecinilor, meditații copiilor mai mici, și până la babysitting. Pe lângă acestea, erau și copiii mai mari care vindeau tot felul de lucruri copiilor de la școală. 

Mai apoi, a apărut Internetul, iar lucrurile s-au schimbat. Brusc, informația ne-a ajuns la degetul mic. Puteam comunica sau să facem afaceri cu oameni de pe alt continent de exemplu, fără să mai fie nevoie de prezența fizică a amândurora într-un loc. În America, Ebay a devenit canalul perfect pentru acei tineri antreprenori să cumpere, vândă și să își dezvolte propriile afaceri. La noi, în România, a apărut OLX, una dintre cele mai mari marketplace-uri online. 

Tehnologia a devenit din ce în ce mai rapidă și accesibilă, iar rețelele de socializare dau șansa oricui să devină un influencer. Pe lângă asta, oportunitățile cu care vine Internetul au atât părți bune, cât și mai puțin bune. Unul dintre avantaje este faptul că antreprenorii pot lucra din orice colț al lumii, atât timp cât au o conexiune la Internet și un dispozitiv de pe care să lucreze. Practic, suntem la un click sau aplicație distanță de orice ne dorim. 

În cartea „Antreprenori mici cu idei mari” sunt incluse câteva capitole care îi învață pe copii cum să facă bani pe Internet, care sunt beneficiile networkingului, și despre cât este de importantă etica în afaceri. 

Nu e de mirare că tot mai mulți copii de diferite vârste încep să fie interesați de lumea antreprenoriatului. Uite cum tinerii pot produce un impact major în lumea propriilor afaceri:

Tinerii pasionați de tehnologie

Majoritatea copiilor din ziua de astăzi nu își pot închipui cum arăta înainte viața fără Internet. Ei nu sunt doar profesioniști în folosirea tehnologiei, ci se descurcă să o și capitalizeze. 

De exemplu, un grup de tineri au reușit să proiecteze un smartwatch care monitorizează sănătatea, focusul și ajută la curățarea mediului înconjurător.

Copiii își dau seama rapid de impactul pe care îl au rețelele de socializare și publicitatea asupra unui produs, brand sau serviciu și învață continuu cum să profite de el.

Copiii sunt atrași natural de ideea de libertate

Unul dintre cele mai frumoase lucruri ce țin de copilărie este spiritul liber și curiozitatea unui copil. În timp ce stabilitatea și siguranța sunt părți importante în creșterea lor, în general copiilor le place să gândească „în afara cutiei” și să caute experiențe care le permit să își exprime emoțiile, creativitatea și talentele.

Antreprenoriatul a fost mereu un context foarte bun pentru cei care și-au dorit să aibă libertate. Asta include libertate financiară, posibilitatea să lucrezi și să călătorești oriunde în lume, și libertatea să fii propriul tău șef. 

Copiii gravitează în jurul ideii de a fi antreprenori tocmai din motivele menționate mai sus. Le place sentimentul de independență și entuziasm atunci când văd că ideile lor devin realitate. 

Stabilirea conexiunilor

Deși nimic nu se compară cu energia și experiența de a forma conexiuni față în față cu alte persoane, nu putem nega faptul că structura socială și economică s-a mutat în ultimul timp tot mai mult spre online. 

Antreprenoriatul facilitează un mod extraordinar de a stabili relații de prietenie cu alți oameni de afaceri, clienți sau parteneri de afaceri exact cum copiii reușesc să stabilească relații de prietenie cu alți copii prin intermediul jocurilor video. 

Când clienții pot să urmărească activitatea și să interacționeze în timp real cu produsele sau serviciile altora, majoritatea antreprenorilor simt o mai mare responsabilitate să ofere cele mai bune produse sau servicii. 

Nu e de mirare că tot mai mulți copii își doresc să devină antreprenori. Ei schimbă lumea cu fiecare idee pe care o au, și contribuie la formarea unei vieți mai bune.